Good Economys resa fram till idag

Resan startar i Munkedal i Bohuslän och året är 1987. Henrik Ahls föräldrar startade Ahl Redovisning AB där Henrik själv sedan började 6 år senare. Pappa Lars-Gunnar är dessutom, 74 år gammal, fortfarande aktiv i bolaget. Under de första åren hade Ahl Redovisning 2-3 anställda men med hjälp av Lars-Gunnars entreprenörskap och Henriks egen kompetens och framåtanda förvärvades två andra byråer och därmed kunde marknadspositionen stärkas.

Koncernen växer och år 2015 blev Partille Redovisning AB en del av koncernen och år 2016 kunde Berzelii Redovisning AB anslutas till truppen. Och samtidigt så togs det gruppgemensamma namnet Good Economy. Idag har koncernen 14 anställda, fördelat på tre kontor i Västsverige – ett familjeföretag där engagemang, trygghet, kompetens och service är de främsta målen.

Henrik Ahl har vuxit upp och in i företaget och redan under gymnasiet visste han vilken väg han skulle ta. Idag är det tre generationer som jobbar tillsammans då även Henriks båda söner är delaktiga med allt från fastighetsskötsel till marknadsföring via sociala medier. Henrik har alltid siktat på att få skapa en högkvalitativ leverantör av ekonomitjänster. Och även att få vara en bra arbetsgivare som bidrar till glädje på jobbet och erbjuder kompetensutveckling som en naturlig del i arbetet.

Good Economys främsta värde för kunderna är den närhet alla medarbetarna har till kunden. Genom att leverera rätt rapporter kan kunden ta rätt beslut. Bolaget har ett flertal kunder som följt med i många år, eller till och med sedan start, och en nära relation har ofta byggts upp. Relationer som skapar tillit i de råd som ges men även ett förtroende för en kompentens att ta del av. Genom att bygga upp ett förtroende så vet kunderna att de alltid får den hjälp de behöver, att saker och ting kommer in i tid och att det sköts på ett korrekt sätt. Genom struktur, ordning och reda skapas en trygghet som kunderna känner av och samtidigt efterfrågar. Teamet på 14 personer bildar en gedigen kunskapsbank och tillsammans med bolagets stora nätverk är hjälpen, och svaret på de mest kluriga frågorna, inte långt borta.  

År 2018 värvades Pernilla Pettersson till ny delägare till Berzelii Redovisning AB, som sedan tidigare varit anställd på byrån. Pernilla såg att det fanns ett behov av att följa med i utvecklingen inom bland annat digitaliseringen för såväl rätt kompetens som struktur. Och genom Pernillas brinnande intresse för utveckling ledde det till slut till ett partnerskap. Pernilla är en frisk fläkt som värderar kompetens, struktur och att kunna bidra till att alla ska känna sig som en i laget. Hon är övertygad om att teamkänslan och lagandan är viktig för att göra ett bra jobb. Genom att alla ställer upp och hjälper varandra blir det heller ingen som lämnas utanför. Egentligen var det en slump att Pernilla hamnade inom ekonomi men idag är hon oerhört nöjd över valet med tanke på att hon älskar siffror.

 

Noterat en solig junidag år 2020